PALVELUT

Fysioterapia

Fysioterapian tavoitteena on auttaa asiakkaita ylläpitämään ja parantamaan toimintakykyään sekä tukea asiakkaan omatoimisuutta omassa elinympäristössään. Fysioterapiassa käytettäviä menetelmiä ovat esimerkiksi terveyttä ja toimintakykyä edistävä neuvonta ja ohjaus, terapeuttinen harjoittelu ja manuaalinen ja fysikaalinen terapia. Fysioterapia tarjoaa palveluja eri-ikäisille asiakkaille, joiden liikkumis- ja toimintakyky on tai saattaa olla uhattuna iän, kivun, sairauden, vamman tai toimintahäiriön takia.

Hieronta

Hieronta on pehmeisiin kudoksiin kohdistuvaa muokkaavaa painelemista eri tekniikkoja käyttäen. Hieronta edistää kohdealueen verenkiertoa ja imunestekiertoa, rentouttaa lihaksia, lievittää kipua, vähentää turvotusta. Lisäksi hieronnalla voidaan lisätä lihasten elastisuutta, parantaa nivelten liikkuvuutta ja vähentää stressiä.

Hieronnassa voidaan käyttää myös Vibration Massage laitetta, jonka tärinän avulla stimuloidaan entisestään verenkiertoa ja rentoutetaan tiukimmiksi havaittuja lihaksia.

Medical Flossing

Kyseessä on Suomessa toistaiseksi vielä kohtalaisen harvinainen hoitomuoto, jota on käytetty runsaammin maailmalla esimerkiksi Yhdysvalloissa ja Saksassa. Medical Flossing perustuu nivel- tai lihasalueiden sitomiseen tähän erikseen suunnitellulla jäykällä lateksinauhalla. Medical Flossingilla pyritään lievittämään kipua, parantamaan nivelten liikkuvuutta sekä auttamaan lihasten palautumista fyysisten harjoitteiden tai urheilusuoritusten jälkeen. Medical Flossingia voidaan käyttää joko osana fysioterapiaa tai erillisenä palveluna.

Kinesioteippaus

Teippaus on ollut jo pitkään yksi fysioterapian keinoista ja sen tarkoituksena on tasapainottaa niveliä sekä keventää ja ohjata lihasten ja nivelten kuormitusta. Nimenomaan kinesioteippauksen on kehittänyt japanilainen Kenzo Kaze 1970-luvulla. Teippi on elastisempaa kuin kova urheiluteippi ja se on mielyttävämpi iholla. Kinesioteippi on yleensä puuvillaa ja se kestää vettä ja hikoilua. Kinesioteippiä voidaan käyttää myös lihasten rentouttamiseen, aktivointiin, nivelen asennon ohjaamiseen tai turvotuksen poistoon.

varaa aikasi tästä